Barkács
- Fejegység / Gyári hangszórók cseréje / ...
|
|||||||||
Előrebocsájtom,hogy az oldal ezen
része folyamatos fejlesztés , bővítés alatt áll. Sok lehetőséget csak
megemlítek, majd vmikor később lesz kifejtve. Próbálok szisztematikus
lenni, első körben a gyári hangszórók cseréje, majd fejegység csere,
később kábelezés. Ismét köszönet Zsebonak!! :)
Amennyire lehetséges, mindent képekkel oképekkel fogok illusztrálni.
|
|||||||||
Gyári
hangszórók cseréje
A hangszórócsere az ajtókárpit lebontásával kezdődik, az ajtónyitó kilincs melletti bemélyedésből ki kell szedni a gumibetétet, ezt felpattintva, alatta van egy csavar. A karfa borítását szintén egyszerűen el lehet távolítani, ezekután a kárpitot már csak bolhák tartják. Az ablakemelő csatiját is szedjük szét persze. A gyári hangszóró a már bemutatott, egybeöntött kivitel, egy műanyag kiemelő kerettel van felfogatva az ajtóra, szegecsekkel. Ezeket le kell fúrni, fűrészelni, ezután leválik a hangszóró. Ezután vagy kivágjuk a gyári hangszórót a "kiemelő gyűrűjéből", vagy szerzünk, csinálunk egy kiemelő gyűrűt mondjuk MDF-ből. Esetleg magára az ajtóra csavarozzuk majd a hangszórót, de ekkor kb 2-3cm rés lesz az ajtókárpit és a hangszóró között. A magassugárzónak van gyári kábele, amennyiben esetleg szeretnénk használni, a tükörháromszögben végződik, simán párhuzamosították a hangszórókábellel. Az ajtó és a kasztni közötti gumi kábelvezető csövecske nem túl vastag, ezért ügyelni kell a behúzandó kábelvastagságra. |
|||||||||
Gyári fejegység cseréje
A fejegységet 4
csavar és pár műanyag pöcök tartja, többféle képpen is kiemelhető. Mivel
az RCA-k behúzásához úgyis kell a hely és a jó hozzáférhetőség, a
leírásban az egész középkonzolt bontjuk meg. A legfelső elemet a fej
alatt (Security led és elakadás jelző gomb) mindenképpen el kell
távolítani, mögötte vannak a fejet tartó csavarok.
A lépések: (A leírás zsebo műve.) 1. Le kell tekerni a váltógombot, majd leszedni a váltókar szoknyáját, amit fülek tartanak. Ezeket befelé kell nyomni, a váltókar felé, majd ha ez kijött, jöhet a hamutálca, végül a szellőző motor kapcsoló (középső tekerő) kihúzása.
2. A box alsó részét
kell először kiszedni (amelyik a váltó körül van). Elsőként a kézifékhez
közelebb eső részét kell kipattintani a váltókar felől benyúlva, majd a
felsőt. A box felső részét (amelyik a ventilláció kezelőszerveit is
tartalmazza) szintén sárga patentok tartják. Ez kissé passzentosabb,
ill. a külső-belső levegő keringetés karja szokott beakadni, ezt befelé
kell nyomni, mert ez nem kivehető. A maradék két tekerő gomb (irány ill.
a hőfok) is a helyén marad. Az egészet kifele kell húzni, célszerűen
először az alját ill. ahogy adja magát.
3. Ha ezek megvannak,
akkor a rádió alatti rész szabaddá válik, ott benézve, közvetlenül a
rádió alatt található négy hatlapfejű csavar, azokat ki kell csavarni
(elég mélyen vannak, vigyázva kell kiszedni, ne essenek be a boxba).
Lehet hogy van még egy csavar, kereszthornyú (csillag) fejjel, érdemes
ezt is kiszedni. (hamarosan pontosítva lesz.)
4. A rádiót most már
csak a sárga patentok fogják, de elég erősen :) Kifelé húzva,
billlegtetve, ennek is ki kellene jönnie, utána már szabad a fejegység. A középső szellőző
rácsok a rádióhoz vannak erősítve egy kerettel együtt, ez mind kivehető.
Innentől
szabaddá válik az út az esetleges fejegység cseréhez, bekábelezéshez,
cdtár kábel csatlakoztatáshoz, stb, stb.
A kábelezés rovatban további képek!!! |
|||||||||