Barkács - Fejegység / Gyári hangszórók cseréje / ...


Előrebocsájtom,hogy az oldal ezen része folyamatos fejlesztés , bővítés alatt áll. Sok lehetőséget csak megemlítek, majd vmikor később lesz kifejtve. Próbálok szisztematikus  lenni, első körben a gyári hangszórók cseréje, majd fejegység csere, később kábelezés. Ismét köszönet Zsebonak!! :) Amennyire lehetséges, mindent képekkel oképekkel fogok illusztrálni.


Gyári hangszórók cseréje

A hangszórócsere az ajtókárpit  lebontásával kezdődik, az ajtónyitó kilincs melletti bemélyedésből ki kell szedni a gumibetétet, ezt felpattintva, alatta van egy csavar. A karfa borítását szintén egyszerűen el lehet távolítani, ezekután a kárpitot már csak bolhák tartják. Az ablakemelő csatiját is szedjük szét persze. A gyári hangszóró a már bemutatott, egybeöntött kivitel, egy műanyag kiemelő kerettel van felfogatva az ajtóra, szegecsekkel. Ezeket le kell fúrni, fűrészelni, ezután leválik a hangszóró. Ezután vagy kivágjuk a gyári hangszórót a "kiemelő gyűrűjéből", vagy szerzünk, csinálunk egy kiemelő gyűrűt mondjuk MDF-ből. Esetleg magára az ajtóra csavarozzuk majd a hangszórót, de ekkor kb 2-3cm rés lesz az ajtókárpit és a hangszóró között. A magassugárzónak van gyári kábele, amennyiben esetleg szeretnénk használni, a tükörháromszögben végződik, simán párhuzamosították a hangszórókábellel. Az ajtó és a kasztni közötti gumi kábelvezető csövecske nem túl vastag, ezért ügyelni kell a behúzandó kábelvastagságra.


A gyári, egybe sajtolt hangszóró

még mindig a gyári, egybe sajtolt hangszóró

gyári hangszóró, mint kiemelőkeret

a hangszóróhely. érdemes vmilyen kiemelőt használni,mert a mélysége nem túl nagy

Ez már  a gyári hangszóróból készitett kiemelő keret, benne egy Rainbow mélyközép

a gyári kábelköteg az ajtóban


a beépített hangszóró...


Gyári fejegység cseréje

A fejegységet 4 csavar és pár műanyag pöcök tartja, többféle képpen is kiemelhető. Mivel az RCA-k behúzásához úgyis kell a hely és a jó hozzáférhetőség, a leírásban az egész középkonzolt bontjuk meg.  A legfelső elemet a fej alatt (Security led és elakadás jelző gomb) mindenképpen el kell távolítani, mögötte vannak a fejet tartó csavarok.

A lépések: (A leírás zsebo műve.)


1. Le kell tekerni a váltógombot, majd leszedni a váltókar szoknyáját, amit fülek tartanak. Ezeket befelé kell nyomni, a váltókar felé, majd ha ez kijött, jöhet a hamutálca, végül a szellőző motor kapcsoló (középső tekerő) kihúzása.


a váltókar szoknyája

a váltókar szoknyája 2.0...:)

a szivargyújtó
CSAK ILLUSZTRÁCIÓ,  A FEJ CSERÉJÉHEZ NEM KELL KISZEDNI !!!!!


2. A box alsó részét kell először kiszedni (amelyik a váltó körül van). Elsőként a kézifékhez közelebb eső részét kell kipattintani a váltókar felől benyúlva, majd a felsőt. A box felső részét (amelyik a ventilláció kezelőszerveit is tartalmazza) szintén sárga patentok tartják. Ez kissé passzentosabb, ill. a külső-belső levegő keringetés karja szokott beakadni, ezt befelé kell nyomni, mert ez nem kivehető. A maradék két tekerő gomb (irány ill. a hőfok) is a helyén marad. Az egészet kifele kell húzni, célszerűen először az alját ill. ahogy adja magát.


a hamutál és a felette lévő rekesz fedele

elakadásjelző, klíma, security gombok
CSAK ILLUSZTRÁCIÓ,  A FEJ CSERÉJÉHEZ NEM
KELL KISZEDNI !!!!!


a kiemelt középkonzol



3. Ha ezek megvannak, akkor a rádió alatti rész szabaddá válik, ott benézve, közvetlenül a rádió alatt található négy hatlapfejű csavar, azokat ki kell csavarni (elég mélyen vannak, vigyázva kell kiszedni, ne essenek be a boxba). Lehet hogy van még egy csavar, kereszthornyú (csillag) fejjel, érdemes ezt is kiszedni.  (hamarosan pontosítva lesz.)


a középkonzol hátulról

a fejegység és a légbefúvók

a fejegységet tartó bolhák


4. A rádiót most már csak a sárga patentok fogják, de elég erősen :)  Kifelé húzva, billlegtetve, ennek is ki kellene jönnie, utána már szabad a fejegység. A középső szellőző rácsok a rádióhoz vannak erősítve egy kerettel együtt, ez mind kivehető. 

Innentől szabaddá válik az út az esetleges fejegység cseréhez, bekábelezéshez, cdtár kábel csatlakoztatáshoz, stb, stb.

A kábelezés rovatban további képek!!!




Dekor

Ugyan nem tartozik szorosan a hifi kategóráiba, de tervezzük,hogy foglalkozni fogunk a belső elemek, pl középkonzol dekorjával is! Ehhez még nincs elég anyag, Zsebo mesterre várok:) Néhány kép elöljáróban: